Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Προς τους ασχημονούντας προς το Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως


Άρθρο Γνώμης του Ευάγγ. Αθανασιάδη


Θεολόγος δεν είμαι. Αυτή η παράδοση μου παρεδόθη. Όποιος παρέλαβε άλλη παράδοση, να με διορθώσει.

Φαινόμαστε διστακτικοί μπροστά στο Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως.
Τότε φοβάμαι ότι θα ακούσουμε τη Θεία φωνή:
«Ολιγόπιστε εις τι εδίστασας; (εδειλίασες)» Ματθ. 14,31

Και επειδή η Θεία μετάληψη προϋποθέτει  το «Μετά φόβου Θεού, Πίστεως και Αγάπης προσέλθετε», όσοι στερείστε αυτό, ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΟΜΙΛΕΙΤΕ.
Είστε επομένως, παντελώς αναρμόδιοι και άσχετοι. Σας λείπουν σοβαρά δεδομένα και παράμετροι για να μπορείτε να συλλογιστείτε. Σαν να θέλετε να έχετε γνώμη και συμμετοχή στον καθορισμό των παραμέτρων εκτοξεύσεως του «Columbia», με μόνο προσόν ότι είστε αργόσχολοι καφενόβιοι ταβλαδόροι επισκέπτες στο Κάτω Κολοκοτρωνίτσι…

Ένα μόνο: «οὐδὲ φοβῇ σὺ τὸν Θεόν; Καὶ ἡμεῖς μὲν δικαίως· ἄξια γὰρ ὧν ἐπράξαμεν ἀπολαμβάνομεν». (Λουκ. Κεφ 23, στιχ 40-41) ερμ: «Ούτε τον Θεό δεν φοβείσαι; Και εμείς μεν δικαίως τιμωρούμεθα σαν συνέπεια αυτών που κάναμε».
Ληστής εσύ, ληστής και εγώ (το κεφαλαίο «Λ» είναι λόγω αρχής της προτάσεως).

Η γιαγιά μου, αν σε άκουγε, θα έλεγε: «μνήσθητί μου, Κύριε», δίνοντας την δική της σημασία. Αλλά αυτή είναι και η επόμενη ρήση του ληστή.
Αλλά τότε, αν ακουστεί και για σένα σαν φυσική συνέχεια η απάντηση του Θεανθρώπου; Αυτή την απάντηση που ήταν τόσο χαρμόσυνη για τον ληστή:
«ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ᾿ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ» (Λουκ. Κεφ 23, στιχ 42-43), ερμ: «σε διαβεβαιώνω, ότι σήμερα θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο».
Το σκέφτηκες ποτέ;
Και τι αισθήματα θα σε πλημμυρίσουν; Γιατί άραγε δεν είναι και για σένα χαρμόσυνο το άγγελμα;

Όταν δεν έχεις «κοινωνία με τον Θεό»  δεν μπορείς να έχεις γνώμη για την «Θεία Μετάληψη».

Ο καθένας μπορεί να έχει τις προσωπικές του πεποιθήσεις για τον εαυτό του.
Οι πιστοί, με μια συγκροτημένη παράδοση 2000 ετών, δεν έχουν ανάγκη επιπόλαιων διδακτισμών, και επιβολής στείρου και αποκρουστικού καταναγκασμού.

Σαν να θέλουν οι Γερμανοί να διδάσκουν Δημοκρατία στην Ελλάδα.

Μια συνεισφορά για σκέψη, ενός που δεν διακατέχεται από χριστιανικές ή αντιχριστιανικές εμμονές.

3 σχόλια:

  1. Αθεος δεν ειναι αυτος που δεν πιστευει στην υπαρξη του Θεου ,αθεος ειναι αυτος που πολεμαει τον Θεο. Δεν υπαρχει αθεος που να μην πολεμαει την Θεο !Αν υπαρξει αθεος που ειναι ηρεμος και συγκαταβατικος ,αυτος στην ουσια ειναι με τον Θεο,συμφωνα με τον λογο του Χριστου,όποιος δεν ειναι εναντιον μας ειναι μαζι μας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντώνη συμφωνώ απόλυτα. Θυμάμαι όταν υπηρετούσα στη Μοίρα Αλεξιπτωτιστών, στη φάση της προετοιμασίας για το άλμα, πολλές φορές έπεφτε άγριο μπινελίκι για να γίνουν όλα έγκαιρα και να ανεβούμε στο C-130 στην ώρα μας. Τη στιγμή όμως που άνοιγε η πόρτα του Α/Φ για να ξεκινήσει η διαδικασία της ρίψης, όλοι κάναμε το σταυρό μας, άσχετα αν πιστεύαμε στο Θεό πολύ, λίγο ή και καθόλου.... Ο άνθρωπος έχει φόβο Θεού κι ας μην το παραδέχεται. Ξέρεις είναι και της μόδας τα τελευταία χρόνια να δηλώνεις άθεος και αριστερός!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει άραγε άθεος;
      Αντώνη, αυτός που πολεμάει τον θεό, πολεμάει κάτι που πιστεύει ότι υπάρχει.Άρα είναι ο πιο πιστός, άσχετα από το ότι είναι θεομάχος.
      Αυτός που πολεμάει τους πιστούς γιατί πιστεύουν, είναι ένας απλός καυγατζής. Όπως κάποιος που φωνασκεί και υβρίζει τους οπαδούς μιας αντίπαλης ομάδας. Κανείς δεν πολεμάει φαντάσματα.
      Είναι κάποιοι που ενεργούν καθημερινά σαν να μην υπάρχει Θεός. Αν όπως λες είναι ήρεμος και συγκαταβατικός, αυτός είναι κοντύτερα στον θεό από όλους μας, βιώνει την Θεία συγκατάβαση, που δεν την ζούμε όλοι μας....

      Διαγραφή